Kamis, Juli 28, 2005

Perkembangan NII AL Zaytun di Malaysia

Email ini menggambarkan perkembangan NII Al Zaytun di Malaysia :


From: phrac____@yahoo.com
To: azaytun@gmail.com
Date: Jul 25, 2005 10:18 AM
Subject: [Neo NII?] di Malaysia


assalamualaikum,

saya ingin tahu,siapa pereka logik-logik susunan al-Quran versi NII ini,contohnya susunan(murattib) al-Quran dari al-baqarah - an-Nass

kemudiannya, utk cari rekrut baru,guna standard of procedure al-baqarah.memangnya masuk akal,jadi itu yg ramai masuk.

kemudiannya rajah-rajah hudan,bainat,furqan. contohnya kahfi mereka itu apa yang ada dalam surah kahfi,bilangan mereka juga diambil dari surah kahfi.

kemudiannya solat pula dibagi dua,solat aktual,solat ritual(solat ritual mungkinnya diambil dari 4:103,bila aman dan sampai di rumah). alasannya solat tidak cegah
kemungkaran. juga alasan lain riwayat aishah nampak Muhammad solat hingga pecah kakinya,solat apa pecah kaki? mesti buat benda lain.

juga logika pokok(surah ibrahim),di'bainat'kan dengan R(rububiyah-batang),M(mulkiah,akar),U(ubudiah,umat) ini mengambil konsep dari ayat 2,4,5 al-fatihah dan ayat 1,2,3 an-Nass.

di malaysia sudah ramai kok kawan saya masuk ajaran ni,tapi kok belum ditangkap lagi oleh polisi. di malaysia ini utk masuk ke sistem itu dipanggil sistem pendidikan iqra'-bayar rm1000 dan wang taubah sebelum baiah rm300 ,juga infaq bulanan rm60 dan barangan dapur rm70(bujang) dan rm100+- utk yang sudah kahwin.

di Malaysia ini,mereka claim mereka 'beberapa orang selepas kejatuhan Uthmaniyyah cuba utk bangkit semula,dan sudah settle lebih kurang 48 wilayah kecuali malaysia,saudi dan satu wilayah yg dirahsiakan'.

siapa yang patut saya kontek di malaysia ini ya bung. ini keran ramai kawan saya yang aktif,sampeikan ada yang jadi pimpinannya.

tapi di malaysia ini mereka enggak ambil student,yang diambilnya orang yang sudah kerja,ada ongkosnya,boleh menyumbang. cuma ingin tahu,kok kalo sudah orang di luar itu kafir,bagaimana lor kalu mau kahwin,siapa kadinya,sapa walinya?

di malaysia ini gelarnya Wilayah Malaya,Negara Islam,Negara Kurniaan Allah.

kalo dirujuk buku Umar Abduh ya memang ada kena butir2nya. cuma kalo dikira mereka ini sudah murtadkah ato still Islam. kerna masih sembah Allah lagi. cumanya mungkin ini ikhtilaf saja?