Senin, November 06, 2006

BERKONGSI DALAM NII AL ZAYTUN

From: Hayata uzumi (gerakan.kahfi@gmail.com)
Date: Oct 31, 2006 1:50 PM
Subject: Daulah Islamiah Nusantara - Maahad NII Al-Zaytun


Salam,

Untuk permulaan kalam saya ingin berkongsi pengalaman dengan anda semua tentang adik saya yang telah menghantar anak beliau ke Maahad Al-Zaytun. Dari seorang yang bolih saya kategorikan alim dan warak, sejak mengenali Maahad Al-Zaytun, perangai adik saya amat jauh berbeza. Belia tidak lagi solat seperti dulu. Anak dan isteri sering kali dilihat tidak memakai tudung. Cuma apabila balik ke rumah orang tua saja memakai tudung. Balik ke rumah orang tua nampak pergi solat sebab semua orang berbuat demikian tetapi kalau diperhatikan sudah kekok. Ambil wuduk pun salah dan cara solat pun rukunnya teragak-agak. Solat beliau hanya nak menutup malu atau takut pecah tembelang. Disamping itu beliau suka berbohong dan acapkali kami adik beradik terjumpa dengan permbohongan beliau. Jelas adik saya dan keluarganya sudah jauh menyimpang dan saya ingin bertanya apakah tindakan pihak berwajib untuk menangani isu ini?.