Selasa, April 17, 2007

TAFSIR KURBAN NII KW 9




Semoga Allah membalas usaha anda utk kembangkan ilmu Al Quran.saya harap
usaha anda dapat menangani kesesatan yg ada di negara kita ni. Saya yg
kini berada di Johor nak kongsikan satu cerita berkenaan bahana Ajaran
Sesat yg wujud sekitar Johor sini. Ada beberapa kawan saya mendedahkan yg
dia dah terikut satu ajaran sesat yg kununnya ia satu macam usrah yg
bertujuan mendalami isi Al Quran / tafseer. Saya tak tau nama sebenar
usrah / atau pergerakan itu .. dulu nya saya sendiri pernah di ajak oleh
sorang pengikut setia kumpulan itu - tapi saya menolak.Saya menolak sebab
dia belajar / mengajar tafseer Al Quran dgn cara yg tak betul.

Dia baca terjemahan lepas tumenghuraikan ayat itu ikut kepala otak dia...
sedangkan kalau nak tafsir al Quran mcm tu kita kena ada ilmu yg cukup -
bahasa arab, ilmu hadis dan lain2. Saya ingat dia ada rujuk kpd kitab
tafseer mana2 ke... saya tanya dia : KAU PAKAI KITAB TAFSIR YG MANA SATU
??? Dia gagal memberi jawapan ... banyak sangat dia punya
rahsia. maknanya kitab tafser pun tak pakai - maka sah lah dia org ni
tafser Al Quran ikut kepala otak sendiri !!!!!!!

Saya baru tau pengelibatan kawan saya tu baru2 ini lepas dia buat pendedahan,...

kawan saya tu semua jenis yg masa mudanya nakal dan ada di antaranya dulu nya
biasa buat dosa - tapi sekarang lepas dah ada anak bini baru la terpikir
nak cari ilmu islam.... so bila gerakan sesat tu cakap sikit pasal al
Quran - kawan saya tu rasa macam org tu hebat atau ilmunya tinggi
berbanding diri dia,... so dia pun ikut la kumpulan tu - nak dapat ilmu
la kununnya... yg saya nampak kumpulan tu banyak MENYALAH TAFSIR AYAT
AYAT AL QURAN... kumpulan tu buat ajaran - katanya kalau nak bersihkan
diri kita - kita kena korban,,.. lepas tu dia tanya kita : KITA NAK
KORBAN MACAM MANA ?? Lepas tu dia rujuk ayat yg berkaitan korban Nabi
Ibrahim yg mengorbankan anak nya Ismail... So dia cakapla .. BERDASARKAN
AYAT QURAN ITU NABI IBRAHIM KORBAN KAN ANAK DIA .. DAN KEMUDIAN ALLAH
TUKARKAN ANAK DIA JADI QIBAS / KAMBING... JADI KORBAN KITA ADA LAH DALAM
BENTUK KAMBING ATAU NILAI YG SETARA DGN KAMBING TU...\\ So kisahnya -
harga kambung zaman sekarang ni dlm RM 400.. ahli ajaran sesat tu pun
buat KURBAN mereka dgn membayar duit KORBAN (kununnya) sebanyak purata RM
400..... Lepas tu menyalah tafsir konsep hijrah... dia org ada buat
ibadah hijrah - di INDONESIA... yg ni saya tak ingat sebab apa kumpulan
tu buat Hijrah...

kalau tak salah utk pembersihan jiwa jugak la kununnya
!!! Jugak mereka menyalah tafsir Surah Al Kahfi... Untuk pengetahuan anda
anda semua - gerakan ini berleluasa - di Johor sini ada antara ahlinya yg
pensyarah universiti di Johor - maksudnya gerakan ni dah sampai ke
universiti... menurut kawan saya yg dah insaf ni... ada jugak org2
tertentu yg lokasi nya di KL ... tapi dia tak tau siapa.... Gerakan tu
amat menjaga kerahsiaan mereka... kawan2 saya cuma kenal pemimpin
tempatan situ aje... tapi dia org tak pernah dapat jumpa pemimpin
tertinggi .... SIAPA AGAKNYA??? hahaha Entah entah AYAH PIN KOT..... Saya
memberi maklumat ini sebab saya tahu laman web ini ada banyak yg ada
kesedaran agama... dan saya harap anda menyebarkan propaganda ini supaya
MASYARAKAT BERHATI2 DGN GERAKAN ITU...\\ Yelah... kalau nak belajar
tafser ikutlah ustaz2 yg memang ada berkebolehan dlm bidang tu. itu saja
mesej dari saya. Ma 'a Salaama.
~

IDUL-ADHA.COM